درباره وبلاگ


به این وبلاگ خوش آمدید. این وب به دو گروه : دانلود و اموزش تقسیم شده که شما بتوانید .در صورت نیاز از هر دو ویژگی آن اسنفاده کنید. امیدوارم از این وب لذت ببرید.


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




iran download
پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, :: 15:47 ::  نويسنده : من

 

نام بازی: James Bond 007 Quantum of Solace
پلتفورم : pc
ژانر:تیر اندازی(اول شخص)
سال انتشار: 2008
نوع فایل : دی وی دی کامل
زبان: Eng
ناشر: Activision
توسعه یافته : Beenox
درجه بندی سنی : T

امروز قصد معرفی و ارائه یک بازی فوق العاده حجیم را داریم.خوشحالیم اعلام کنیم به عنوان اولین سایت ایرانی این بازی را به صورت رایگان با لینک مستقیم ارائه میکنیم.نام این بازی رویایی James Bond 007 Quantum of Solace میباشد.بله درست شنیده اید...بازگشت جیمز باند به عرصه بازی های موفق دنیا...سبک این بازی تیر اندازی میباشد که به شدت در ایران علاقه مندان زیادی دارد.این بازی بر اساس فیلم جیمز باند تهیه شده است و شخصیت بازی Daniel Craig میباشد .پس اگر این فیلم را مشاهده کرده باشید بازی برای شما بسیار راحت خواهد بود ...زیرا همان طور که گفتیم این بازی بر اساس فیلم آن ساخته شده است... .گرافیک بازی نسبت به نسخه قبل همان طور که انتظار میرفت بهتر شده است.به طوری که شخصیت های بازی (چهره ها) به طور کامل شبیه سازی شده اند .در این زمینه با توجه به تاریخ انتشار مشکلی دیده نمیشود.اگر بازی ندای وظیفه 4 یا همان Call of Duty 4: Modern Warfare را بازی کرده باشید متوجه میشوید که موتور این بازی با بازی James Bond 007 Quantum of Solace کاملا یکسان میباشد.هر چند که شخصا معتقدم موتور گرافیکی بسیار ضعیفی میباشد و همان طور که میدانید بازی ندای وظیف در این سری جدید موتور گرافیکش را عوض کرد که انقلابی در صنعت بازی به وجود آورد...!!!تصاویری که در ادامه مطلب گذاشتیم شاهدی بر این مدعاست... .این بازی دارای ویژگی های منحصر به فردی میباشد که سازندگان آن این چنین بیان میکنند: واکنش یا همان هوش مصنوعی در این بازی فوق العاده میباشد - تنوع مراحل در این بازی زیاد میباشد به طوری که شما هیچ وقت از روند بازی کسل نمیشوید.....درست است که بازی در سال 2008 منتشرشده است اما این قضیه به هیچ عناون نباید این فکر را ایجاد کند که بازی گرافیک ندارد.با دیدن عکس هایی از محیط بازی حقیقتا به این پی میبرید که بازی واقعا از موتور گرافیکی ندای وظیفه 4 استفاده میکند و چیزی از ان کمتر ندارد....

دانلود رایگان این بازی به همراه تعدادی عکس از محیط بازیدر ادامه مطلب...
 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 29 دی 1389برچسب:, :: 19:40 ::  نويسنده : من



و اینک دستاوردی دیگر از فرزندان ملت موشکی زمین به زمین حاصل 25سال تجربه:





موشک قیام1





‌این موشك که از سوخت مایع بهره می برد از كلاس جدید موشك‌های ایرانی است كه دارای ویژگی‌های فنی جدید و قدرت تاكتیكی منحصر به فرد است, برد متغیر و رادارگریزی و نداشتن بالک از جمله ویژگی‌های این موشک می باشد همچنین از ویژگی‌های دیگر این موشك این است كه احتمال اصابت موشك‌های دیگر به آن به شدت كاهش یافته است.

سردار وحیدی نداشتن بالك را جزو ویژگی‌های موشك قیام دانست و تصریح كرد:‌ كمتر موشك‌هایی این قابلیت را دارند و از آنجا كه قیام یك موشك زمین به زمین است این موضوع قدرت تاكتیكی فراوانی را به آن می‌دهد.

وی به سیستم هوشمند هدایت موشك قیام اشاره كرد و افزود: از ویژگی‌های دیگر این موشك این است كه احتمال اصابت موشك‌های دیگر به آن به شدت كاهش یافته است.







برد متغیر و رادارگریزی؛ 2 ویژگی مهم موشك بالستیك "قیام "



رئیس سازمان صنایع هوافضا وزارت دفاع گفت: موشك بالستیك قیام قابلیت پرتاب از انواع لانچرهای خاص را دارا بوده و سرعت آماده سازی آن به حداقل ممكن رسیده است.

سردار سید مهدی فرحی رئیس سازمان صنایع هوافضا وزارت دفاع در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به آزمایش موفقیت‌آمیز جدیدترین موشك بالستیك ساخت متخصصان دفاعی كشورمان با نام "قیام "، تولید این موشك را ورود به عرصه جدید در ساخت موشك‌های بالستیك دانست و افزود: یكی از مهمترین ویژگی‌های موشك قیام، نداشتن بالك است كه علاوه بر افزایش سرعت، قابلیت پرتاب موشك از انواع لانچرهای خاص را به آن می‌دهد.

فرحی موشك قیام را یك موشك با برد متغیر توصیف كرد و افزود: "قیام " بنا بر ماموریت‌های تعریف شده، می‌تواند اهداف را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهد.

وی كیفیت موشك قیام را در سطح بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح كرد: در حقیقت می‌توان گفت تجربه 25 ساله صنعت دفاعی كشور در عرصه هوافضا، در این موشك خلاصه و ویژگی‌های متنوع رادارگریزی در "قیام " لحاظ شده است

رئیس سازمان صنایع هوافضا وزارت دفاع، سرعت آماده سازی و شلیك موشك قیام را یكی دیگر از ویژگی های مهم آن دانست و گفت: این زمان به حداقل ممكن رسیده است.

فرحی در خصوص رادارگریزی موشك قیام نیز خاطرنشان كرد: تمامی ویژگی‌ها از قبیل جنس، مواد و دیگر خصوصیات، در این موشك مد نظر قرار گرفته است.

(سایر ویژگی‌های این موشک بعد از اعلام مسئولین در همین قسمت اعلام خواهد شد)
 



خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه نیروهای نظامی کشور با تمام قوا حافظ مرز و بوم کشور هستند، گفت: پیشرفت‌های نظامی ایران در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده که هر روز شاهد نوآوری در این زمینه‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سردار سیدمحمد حجازی شنبه شب در حاشیه مراسم گرامیداشت حماسه 6 بهمن سال 1360 مردم آمل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرزندان این آب و خاک در نیروهای سپاهی، ارتشی و انتظامی با تمام قوا و آمادگی کامل حافظ این مرز و بوم هستند.
وی افزود: نیروهای نظامی همواره به ملت ایران این اطمینان را خواهند داد که از منافع ملت و تمامیت ارزی کشورمان دفاع می‌کنند.
وی تاکید کرد: پیشرفت‌های نظامی ایران اسلامی اکنون به مرحله‌ای رسیده که هر روز در زمینه‌های مختلف شاهد نوآوری، پیشرفت و اختراع جدید در بخش‌های تجهیزاتی هستیم.
جانشین فرمانده کل سپاه ایمان و توکل بر خدای دلاورمردان کشور را مهم‌تر از تجهیزات و پیشرفت‌های نظامی دانست و تصریح کرد: روحیه توکل و معنویت در تک تک غیورمردان کشور موج می‌زند، به همان سطحی که در میان بسیجیان و رزمندگان دوران جنگ بوده است.
حجازی خاطر نشان کرد: جای افتخار دارد که روحیه‌ ایثار و شهادت‌طلبی همچنان در میان جوانان انقلابی و مکتبی امروز انقلاب اسلامی موج می‌زند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه با مردم بی‌دفاع غزه اشاره کرد و یادآور شد: تجهیزاتی که رژیم صهیونیستی در این جنگ نابرابر در اختیار داشت پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی روز دنیا بوده است.
سردار حجازی تاکید کرد: صهیونیست‌ها به خیال خام خود فکر می‌کردند که با یک بمباران هوایی و حداکثر با پیشروی در مناطق اطراف غزه می‌توانند با موشک‌باران مردم غزه را از بین ببرند و نظام اداری دولت فلسطین را مختل کنند.
به گفته وی، با ساز و کاری که صهیونیست‌ها پیش‌بینی کرده بودند تصور نداشتند که مردم غزه تا آخرین لحظه از خود دفاع کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: تاکتیک‌هایی که مقاومت اسلامی در این جنگ اتخاذ کرده بود برای آنها قابل پیش‌بینی نبود
 



چهار شنبه 29 دی 1389برچسب:, :: 19:27 ::  نويسنده : من

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری تولید داروهای آیمود برای مقابله با ایدز، داروی سینووکس برای درمان MS، آنژی پارس برای درمان زخم پای دیابتی و ... را از دستاوردهای محققان کشور در حوزه زیست فناوری ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس صاحبقدم لطفی پنجشنبه در دومین هم اندیشی متخصصان علوم و فنون میکروبی ایران، زیست فناوری مدرن را استفاده از فرایندهای ژنتیکی، مولکولی و سلولی در تولید کالاها و خدمات دانست و افزود: زیست فناوری پس از تکنولوژی اطلاعات به عنوان موج دوم اقتصاد دانش محور شناخته شده که فرصت های جدید برای جامعه و اقتصاد ایجاد می کند.

وی با اشاره به ارزش افزوده این فناوری در دنیا با بیان اینکه میزان ارزش افزوده این فناوری از 5/138 میلیارد دلار در سال 2004 به 3/216 میلیارد دلار در سال 2008 رسیده است گفت: کاربرد این فناوری در سال 2008 در حوزه های سلامت و پزشکی، تامین کننده خدمات، کشاورزی و غذایی، خدمات تکنولوژی و فرآیندهای صنعتی و محیط زیست است.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به اقدامات ستاد زیست فناوری در حوزه زیست فناوری اظهار داشت: راه اندازی ستاد توسعه زیست فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایجاد مجتمع تولید داروهای نوترکیب در انستیتو پاستور ایران، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در جهاد دانشگاهی، تدوین اساسنامه پارک زیست‌فناوری پاستور (بوعلی سینا) در انستیتو پاستور ایران، آزمایشگاه تخصصی پزشکی بخارست توسط بخش خصوصی و شرکت پارس ژن پویا در مرکز رشد سازمان پژوهشهای علمی-صنعتی ایران از اقدامات مهم کشور در حوزه بیوتکنولوژی است.

ایران در تولید واکسن و سرم در خاورمیانه اول شد

وی، ماموریت ستاد توسعه زیست فناوری را معطوف به چهار زمینه توسعه منابع انسانی، حمایت و هدایت پژوهشهای کاربردی و توسعه ای، تقویت و توسعه زیرساخت ها و فناوری، تولید و بازاریابی دانست و ادامه داد: کسب رتبه نخست تولید واکسن و سرم در خاورمیانه از طریق تولید بیش از 3 میلیارد دز واکسن انسانی و دامی در 65 نوع مختلف از دستاوردهای محققان در زیست فناوری است. ضمن آنکه در بخش زیست‌فناوری کشاورزی موفق به ثبت 12 اختراع در 3 سال گذشته و آمادگی برای معرفی حداقل یک گیاه تراریخته (پنبه) شدیم.

جزئیات پیشرفتهای زیست فناوری پزشکی

لطفی تولید داروهای ایمود (IMOD) برای مقابله با ایدز، داروی سینووکس (Cinnovex) برای درمان MS، آنژی پارس (Angipars) برای درمان زخم پای دیابتی، داروی نوترکیب "اینترفرون گاما-ب1" انسانی با نام تجاری "گاماایمونکس”،
داروی نوترکیب "پگیلیتد اینترفرون" با نام تجاری پگافرون برای درمان هپاتیت C و راه اندازی بزرگترین مجتمع تولید داروهای نوترکیب در منطقه غرب و جنوب غربی آسیا توسط انستیتو پاستور ایران را از پیشرفتهای زیست فناوری پزشکی و دارو در کشور نام برد.

میزان صرفه جویی ارزی حاصل تولید محصولات زیست فناوری

رئیس ستاد توسعه زیست فناوری ادامه داد: تولید فاکتور رشد فیبروبلاستی (کاربرد پژوهشی) سالیانه 500 میلیون تومان، اینترفرون بتا A1 (رسی‌ژن) سالیانه 52 میلیون دلار، اریتروپوئیتین بتا سالیانه 5/7 میلیون دلار، اینترفرون گاما سالیانه 2/1 میلیون دلار و HGH سالیانه 12 میلیون دلار صرفه‌جویی‌ ارزی به همراه دارد.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: علاوه بر اینها تولید آزمایشگاهی عدس مقاوم به سرما از سوی دانشگاه فردوسی مشهد، تولید آزمایشگاهی سیب زمینی مقاوم به بید در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و ساخت کیت اندازه گیری بیان ژن (کیت سایبربیوپارس) در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از دیگر دستاوردهای پژوهشگران حوزه زیست فناوری است.

صاحبقدم لطفی همچنین به رتبه ایران در میان کشورهای آسیای جنوب غربی اشاره کرد و یادآور شد: ایران در تولید مقالات علمی در حوزه زیست فناوری در 7 ماه اول سال 2010 در میان 17 کشور ترکیه، فلسطین، یمن، امارات، پاکستان، عربستان، ژاپن، لبنان، کویت، قطر، سوریه، عراق، آذربایجان، بحرین، افغانستان و عمان بعد از ترکیه رتبه دوم را از آن خود کرد.

وی همچنبن به رتبه ایران در جهان اشاره کرد و افزود: ایران در تولید مقالات در 7 ماه اول سال 2010 در دنیا در رتبه 19 قرار دارد.

بیوتکنولوژی و زیست فناوری دریایی

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به کاربردهای زیست فناوری در حوزه دریایی اشاره و خاطر نشان کرد: تولید فرآورده های جدید و اصلاح شده، فراهم آوردن تکنیک های جدید برای ردیابی، ارزیابی، ذخیره، حفاظت و مدیریت اکوسیستم های دریایی و شیلات و پرورش آبزیان (Aquaculture) به صورت پایدار و مطمئن از مهمترین فواید زیست فناوری دریایی است.

وی با اشاره به فعالیتهای محققان در زیست فناوری در ایران از راه اندازی مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دریایی خلیج فارس در جزیره قشم خبر داد و اضافه کرد: در این مرکز فعالیت هایی چون استخراج پروتئین های تک سلولی از رنگدانه پوست مرکبات، پکتین ها و جلبک های تخمیر شده توسط میکروارگانیزمها، تجزیه زیستی آلاینده ها مانند روغن خام، سوخت های فسیلی با سطح سولفور بالا و پساب کارخانجات نساجی و همچنین در حوزه بیوتکنولوژی غذایی، استفاده از آنزیم های جدید برای فراوری نشاسته، آب میوه، صنایع تولید قند و‌ شکر و لبنیات انجام می شود.

لطفی با اشاره به کاربردهای زیست فناوری دریایی در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی، کنترل آفات با استفاده از میکروبهای حشره کش مانند Bacillus thuringiensis و B. sphaericus و تولید تخمیرب آنتی بیوتیک ها را از جمله اقدامات در این زمینه ذکر کرد و تاکید کرد: در این راستا اقدام به تاسیس مجموعه های کشت جلبکی و میکروارگانیزم ها، تولید ایمپلنت و اجزای کاشتنی برای پیوند استخوان با استفاده از مرجانها، تولید داروهای ضد سرطان، تولید پلی ساکارید‌ها (آگار و آلژینات، پرورش و تولید اویستر مروارید ‌ساز (نوعی صدف) (در همکاری با UNESCO) با هدف ایجاد صنعت پایدار تولید مروارید، تولید صنعتی پروتئین تک سلولیSCP (در مقیاس تجاری) و کود زیستی از ماکرو‌آلگ ها یا علفهای دریایی، تولید بتا کاروتن از Dunaliella salina و تولید میکرو‌ارگانیسم ها به منظور مصارف غذایی در آبزی پروری شد.
 



چهار شنبه 29 دی 1389برچسب:, :: 19:26 ::  نويسنده : من

کشور ما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره با فشارهای جهانی رو به رو شده است گاهی به دام جنگ گرفتار شده و گاهی با تهدید به حمله نظامی روزگار سپری کرده است گاهی نیز با مشکلاتی چون تحریم اقتصادی دست و پنجه نرم کرده است و آنچه بیش ازهمه در تقابل با ایران از سوی کشورهای غربی مورد استفاده قرار گرفته همین تحریم اقتصادی بوده است.


در 17 آبان 1358 درست، چهار روز پس از تسخیر سفارت آمریكا توسط دانشجویان انقلابی ایران، كه منجر به گروگان‌گیری دیپلمات‌ها واتباع ایالات متحده آمریكا گردید، جیمی كارتر به استناد« قانون كنترل صادرات تسلیحات» صادرات تسلیحات و جنگ افزار نظامی به ایران را ممنوع كرد.

به این ترتیب ایران با اولین تحریم توسط آمریكا مواجه شد و سفارشات و وجوه پرداختی جهت تسلیحات و هواپیماها توسط ایران كان لم یكن و بلوكه شد، چهار روز بعد از آن، دولت آمریكا به استناد « قانون گسترش تجارت» واردات نفت از ایران را ممنوع نمود.

با ادامه بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریكا، كارتر رئیس جمهور وقت ایالات متحده با صدور فرامین اجرایی اقدامات تحریمی خود را علیه ایران تشدید كرد. در 23 آبان 1358 با فرمان اجرایی 12170 ، كلیه دارایی‌های دولت ایران نزد بانك‌های آمریكایی مسدود شد.

در 18 فروردین 1359، هر گونه صادرات به جز غذل و دارو به ایران،‌با فرمان اجرایی 12205 ممنوع گردید.

برخی تحریم ها به طور مستقیم جان مردم ایران را هدف قرار داده است؛جلوگیری از خرید هواپیماهای نو باید جان چند تن از هموطنان ما را بگیرد؟

فرمان اجرایی 12111 در تاریخ 28 فروردین 1359 ، آمریكاییان را از هر گونه معامله مالی با ایرانیان منع كرده و هر نوع واردات از ایران و تمامی سفرها به ایران یا از ایران را ممنوع نمود.ضمن این كه تمامی تجهیزات نظامی خریداری شده یا سفارش داده شده توسط دولت ایران را توقیف نمود.

تحریم اقتصادی چیست؟

تحریم اقتصادی اقدام برنامه ریزی شده یک یا چند دولت از طریق محدود کردن مناسبات اقتصادی برای اعمال فشار بر کشور هدف با مقاصد مختلف سیاسی است تحریم اقتصادی را معمولا به دو دسته تقسیم می کنند: 1- تحریم تجاری که در آن صادرات و واردات به کشور هدف، محدود یا قطع می شود2- اعمال محدودیت ها، تضییقات یا قطع مناسبات مالی. ایران در چند دهه اخیر در معرض هر دو این تحریم ها بوده است.

اما سوالی که مطرح می شود اینکه آیا این کشورها حق دارند از تحریم برای فشار به کشورمان استفاده کنند و دوم آنکه آیا این تحریم ها فشار به ایران است یا فشار به ایرانی ها؟

برای پاسخ به این سوال لازم است ابتدا به چند نمونه از تحریم ها ی علیه ایران دقت شود:

تحریم سرمایه گذاری:در حالی که گزارش های دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی سخن از همکاران ایران با این آژانس می داد در خرداد امسال قطع نامه دیگری علیه ایران در شورای امنیت به تصویب رسید که تحریم های جدیدی علیه ایران مقرر می کرد که چنانچه گفته شده خلاف مقررات بین المللی است.

یکی از تحریم های ناعادلانه شورای امنیت جلوگیری از سرمایه گذاری شهروندان ایرانی و نهادهایی که در ایران تشکیل شده اند است.

در 18 فروردین 1359، هر گونه صادرات به جز غذل و دارو به ایران،‌با فرمان اجرایی 12205 ممنوع گردید.

ممنوعیت انتقال آموزش های فنی به ایران: شورای امنیت به بهانه وادار کردن ایران به پیروی کامل از پیمان ان بی تی تمهیداتی را پیش بینی کرده است که از ورود تکنولوژی و آموزش های فنی به ایران جلوگیری کند. حتی این شورا همه کشورها را ملزم می کند که انتقال آموزش ها رهنمودها یا دیگر خدمات فنی را در ایران ممنوع کنند.

تلاش برای تضعیف بنیه دفاعی ایران: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون کشورهای غربی تلاش کرده اند که با فشار بر ایران شاهد ضعف آن باشند. تحریم تسلیحاتی حربه همیشگی آن ها بوده است. در مجموعه تحریم هایی که به موجب قطع نامه 1929 وضع شده نیز تحریم تسلیحاتی وجود دارد.

سوء استفاده از قدرت برای پیش بردن اهداف: بر خلاف تمام اصول و قواعد بین المللی برای فشار به ایران قطع نامه شورای امنیت به کشورها اجازه داده شده است که تمام محموله هایی که به سمت ایران در حرکتند یا از ایران می آیند را مورد بازرسی قرار دهند بدون اینکه اشاره ای به تابعیت کشتی شده باشد کافی است که مبدا یا مقصد کشتی ایران باشد.

محدودیت معاملات بانکی برای ایرانیان: امروزه با گسترش تجارت بین الملل نقل و انتقال وجوه و اجرای قراردادهای بین المللی بدون استفاده از سیستم بانکی بسیار دشوار است معمولا اتباع کشورها به جای اینکه مستقیماً با یکدیگر وارد داد و ستد و پرداخت وجه و تسلیم موضوع قرارداد شوند بانک های آنها به نمایندگی از آنها چنین کاری می کنند اما بدون توجه به مشکلاتی که ممکن است اتباع کشور ایران در معاملات خود پیدا کنند قطعنامه شورای امنیت محدودیت های را برای بانک های ایرانی ایجاد کرده است بی گمان اثر مستقیم چنین تحریم هایی ایرانیانی هستند که به داد و ستد در محیط بین الملل مشغولند.

هدف واقعی: قطعنامه 1929 یکی از آخرین تلاش های کشورهای غربی برای فشار بر ایران است ولی تقابل با ایرانیان تنها به محدودیت های موجود در این قطعنامه خلاصه نمی شود. برخی تحریم های دیگر به طور مستقیم جان مردم ایران را هدف قرار داده است نتیجه تحریم دارو چه چیزی جز به خطر افتادن جان ایرانیان خواهد بود؟ جلوگیری از خرید هواپیماهای نو باید جان چند تن از هموطنان ما را بگیرد؟ مدتی پیش داروی بیماران کلیوی که بیماران پس از عمل پیوند مجبور به استفاده از آن هستند تحریم شد.

مبنای استفاده از تحریم در حقوق بین الملل

ماده 41 منشور ملل متحد مجوز تحریم را به شورای امنیت می دهد در این ماده مقرر شده « شورای امنیت می تواند تصمیم بگیرد که برای اجرای تصمیمات آن شورا چه اقداماتی که متضمن به کارگیری نیروی مسلح نباشد لازم است و می تواند از اعضای ملل متحد بخواهد که به این قبیل اقدامات مبادرت ورزند. این اقدامات ممکن است شامل متوقف ساختن تمام یا قسمتی از روابط اقتصادی و ارتباطات راه آهن، دریایی، هوایی، پستی، تلگرافی، رادیویی و سایر وسائل ارتباطی و قطع روابط سیاسی باشد » اما باید توجه داشت که این ابزارنباید آلت دستی برای پیشبرد اهداف عده ای خاص شود.

دست کشورها برای تحریم باز نیست

تحریم ها مانعی در جهت توسعه حقوق بین الملل از نظر اقتصادی است در حقوق بین الملل دلایل مختلفی وجود دارد که تحریم کشورها را عملی غیر موجه بر می شمرد منشور حقوق و وظایف اقتصادی دولت ها که در اجلاس 1974 مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب اکثریت قریب به اتفاق دولت ها رسید و حاوی اصول ناظر بر نظام نوین اقتصادی است بر اعطای امتیازاتی به کشورهای در حال توسعه از طریق گسترش داد وستد بین المللی تاکید می کند تحریم یک کشور و قطع روابط اقتصادی با آن نمی تواند در حیطه صلاحیت دولت ها باقی بماند چرا که عملاً توسعه و پیشرفت حقوق بین المللی در زمینه اقتصادی را با مشکل رو به رو می کند. یکی از اهداف سازمان ملل برای ایجاد ثبات جهانی، رفاه ملل و تامین روابط مسالمت آمیز و دوستانه بین المللی و حصول همکاری بین المللی در حل مسائل بین المللی است که دارای جنبه های اقتصادی است و به صراحت می توان گفت که در منشور ملل متحد از همکاری های بین المللی به منظور فراهم کردن شرایط صلح یاد شده است.

تحریم ها در صورتی که موثر باشد طبقات متوسط و ضعیف یک کشور را تحت تاثیر قرار می دهند

تحریم ها به تجارت بین الملل ضربه می زند

اهمیت تجارت بین المللی برای صلح جهانی ایجاب می کند که دولت ها نه تنها در گسترش آن از طریق حقوق بین الملل کوشا باشند بلکه از اقدامات لازم به منظور جلوگیری از قطع روابط تجاری که می تواند صلح را به مخاطره اندازد نیز غافل نباشند. حقوق بین الملل بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر همکاری های بین الملل در کلیه زمینه ها به خصوص مبادلات تجاری در شرایط عادلانه و منصفانه تأکید دارد دولت ها موظف اند که از توسل به هر نوع اقدامی که با همکاری های بین المللی مغایرت داشته باشد خودداری کند. ماده 2 پاراگراف 4 منشور سازمان ملل متحد نیز به طور ضمنی این ضرورت را مورد تایید قرار می دهد و از کلیه اعضاء می خواهد که در روابط بین المللی خود از تهدید به زور یا استعمال آن علیه تمامیت ارضی یا استقلال سیاسی هر دولتی یا از هر روش دیگری که با مقاصد ملل متحد مخالفت داشته باشد خودداری کند. هیچ تردیدی نیست که همکاری های بین المللی یکی از مقاصد سازمان ملل متحد است و تحریم اقتصادی به طور جدی همکاری های بین المللی را تهدید می کند.

نتیجه

نکته ای که باید در انتها اضافه کرد تاثیر تحریم ها بر شهروندان و اتباع یک کشور است تحریم ها در صورتی که موثر باشد طبقات متوسط و ضعیف یک کشور را تحت تاثیر قرار می دهند و زندگی را بر آنها سخت می کنند در حقیقت تحریم یک کشور تنها تحریم دولت حاکم بر آن نیست بلکه بیشتر از آن فشار بر مردم آن کشور است که برای آن ها مشکلات فراوانی ایجاد می کند به خصوص اینکه ابزار قانونی اعمال تحریم سازمان ملل است که به شدت تحت نفوذ کشورهایی قرار دارد که بیشترین بودجه آن را تامین می کنند. به همین دلیل طبیعی است که برخی کشورها قربانی تحریم هایی شوند که تعداد محدودی از کشورها را به اهداف خود می رساند.
 



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب